fredag 2 juni 2017

Kupéfläkt går inte på steg två



Datum: 17-05-28
Miltal: 59211
Steg två på kupéfläkten har aldrig funkat det kan ju vara ide att kolla på det och just nu när det inte verkar som det är någon direkt sprutt på steg ett heller.
  
Datum: 17-05-29
Miltal: 59211
Analyserade lite med en testlampa idag. Det resulterade i att jag kunde konstatera att det även här delvis var en fråga om dålig kontakt. Ström fanns ju fram till strömbrytaren så det var ju klart bättre än att behöva byta fläkt motor. För när jag pillat lite på stiften så funkade båda stegen på själva fläkten. Dock så var strömbrytaren inte riktig så ena steget inte fungerade. Och antagligen så var det så att det var en felaktig strömbrytare också för den har flera oanvända stift. Så nu letar jag strömbrytare.

Datum: 17-05-30
Miltal: 59211
Har hittat en på tradera som jag köpt. Väntar nu bara på att få hem den.    

Datum: 17-06-02
Miltal: 59211
Har fått den nu och har monterat den. Man ser ingen skillnad på utansidan, men den känns bättre i själva klickandet. Och det ger två steg. På första klicket så ger den full effekt och på andra lägre effekt, jag antar att det skall vara så för är jag kollade med testlampan så gav båda terminalerna ström på första läget och bara den lägre effekten på andra läget. Jag undra om jag inte hade en felaktig strömbrytare innan för den här var mycket enklare att montera den passade bättre. Så nu funkar det ju i alla fall. Bilden är på den gamla jag hade för bråttom att montera den nya. men den hade bara tre terminaler i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar